Karlskoga

Motorstadium, STCC deltävling två.

I torsdags åkte jag till karlskoga och gälleråsen med huggare racing.
änså länge har det varit ganska korta resor men ryktet säger att de blir värre, nästa gång är det göttelaborrg.

jag och kim började me att dra ut bilen och slita bort diffen som skulle hinna till karlstad innan bilen skulle gå att använda. men nån stans på vägen försvan en lite axeltapp som ska sitta mellan kronhjulet och "diffhuset".
Någar killar från opel team sweden kom ner med en så axel och satte dit den, varmkörde och hjälpte oss kolla dämparna. för jag och kim var oroliga för att höger fram dämpare stog fel, då den varit på reparation under fredagen.

Viktor som kör fick åka "rollouten" på regndäck men me torr setup för de va onödigt att bygga om hela bilen för bara 15 min körning. På kvällen satt vi ända till kl 23,30 och kollade väder på olika stationer för att veta när vi skulle gå upp och kanske bygga om bilen, fast ju längre tiden gick destå bättre såg vädret ut att bli, så vi rörde inte bilen på kvällen utan drog över det fina täcket den har=)



Lördagen vart som tur va fin, strålande sol redan 06.30 på morronen. så vi tog en lång skön frukost (gemfört med vad de har varit dom andra gångerna på tväling). Och jag fovk äran att lära mig varm köra bilen, varken kim lr jag kunde de, men jag började, den stog visse ligen upp hussad utan hjul fram men de va skit coolt, växla me den lådan och känna motorn i hela kroppen, en riktig upp levelse för ett motormänniska. Sjukt kännslig på gasen är den och de vart inte bättre av att man hade arbetsskor som väger bly=) men de gick bra tog ett tag innan man hitta ett bra läge.

Första racet gick ganska bra inga stora problem, det vart en fjärde plats trotts en kanon start.

det andra racet vart stökit i starten och viktor fick många smällar på bilen bland annat en som gorde pungtering på vänster backhjul. det vart mitt första dépåstopp, gick ganska bra men bilen måste köras in i 45 graders vinkel så vi måste knuffa den bak för att han ska kunna åka sen så de tar tid. men han vart fyra det racet oxå, ganska bra tycker jag.

Och på fredag drar studenten igång me fest på safiren i katrineholm får se hur det går, har iallafall taxi hem, men första prioritet är gula faran känns som att det inte är så mycket kvar nu ska köpa nytt slipstift imorron sen ska de spruta aluminium så de står härliga till.

Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0