felsöka, fika, shopa

Imorrse åkte jag efter helena till hennes skola sen stälde jag min bil där och tog hennse gula skåp racer med till skolan, för den går inte riktigt som den ska. jag fick byta lite bromas på en annan bil innan jag kunde ta in gula skåpet på lyften.
koplade in datorn i bilen men de gav inte så mycket som jag trodde, var bara ett gammalt felmedelande om knacksensorn. men de ska inte få bilen att "dö" som hon säger att den gör. Men med lite egna små gorda kablar och ett lite ficklamps batteri och bara knogen i kylfläkten så kom jag fram till att de är nog lambdasonden som inte lirar som den ska. 

Sen var det bara att städa kvar innan dagen var slut (11:45) städade lite fort och sen hoppa över unchen för att hinna tillbaka till sköldinge och helena med bilen innan hennes lunch tog slut, (lille lixom ha tillbaka mina bilnycklar) 

Efter de åkte jag till flen och försökte lista ut vad ja skulle fördriva tiden me till pappa sluta, älin hade inte kaffe pannan varm men de fick den bli, så än fika där med älin, ebba och älins kompissara och lite weinerbröd från macken vart det.

I måndags hämtade jag lilla filmaskinen som jag använder till att slipa med i toppen, slip stiftet i den är ganska slut så jag tänkte köpa ett nytt, vilket inte var så enkelt som jag trodde. Mekonomen hade inget, men därimot hade dom efter mycket om och men fått hem min färg till bilen som jag väntat på länge. så jag åkte till bygg och dyr för dom har de mesta här i flen, men icke sa nicke, letade en stund men frågade tillslut, svårt att beskriva den lille rackaren men till slut tog dom fram massa kataloger och slog på massa saker, efter lite letande hittade jag en som passade mej, vilket dom inte hade hemma förstås, den fick man nämligen lov att beställa. Den lilla fan kostade drygt 400 spänn!!!!
Men va ska man göra måste ha den så bilen blir klar nån gång.

Nu ska brorsan hjälpa mej med hen powerpoint presentation till mitt och simons projekt arbete i skolan som ska vara klar på fredag. hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0