Vilken lycka!

I söndags var jag och mamma ner på sjön och borrade i isen för att se hur tjock den var, och till min lycka var den +20cm, de räcker för att man ska kunna köra me bil på sjön, men stora problemet är att jag har ingen bil som är klar för de, den som har isdäck går som en kråcka och den som går har inga isdäck, så både besviken men samtidigt glad, gick jag hem. då kom jag på att jag har ju radio bilar som man kanske kan få fart på, så jag rotade fram dom, stog på vinden i logen, efter lite putsande och uppsmörning var de säng dags, jag skaffade häft stift och limm till däcken i måndags för att fylla på me fler racer dubb, sist kommer ja i håg att de som fanns var för lite.

vid 7 taget på kvällen när datorn inte va ledig tog jag me mej bilen ut och skulle göra start försök 1. riggade upp bilen på sin start låda och kopplade lådan till bilbatteriet, och testade, de gick lite tungt men snurrade runt men inge liv i den lilla, droppade bränsle i förgasaren (metanol) och testade igen, då nös den faxtist till lite och jag vart helt lyrisk men försökte lungna mej=) droppade lite metanol rakt i cylindern och testade igen då startade den nästan direkt. Väldigt förvånad viste jag först inte vad som hände men fattade snart=) Vilket underbart ljud de är i dom max varvet är på ca.20 000 rpm=)
men de vart tuver inge åka av för instälningarna på förknasaren är lite illa stälda, men den lever i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0